בלוג

מגזין הנדל

תיקון נזילת מים מהגג

אולי החורף עדיין לא באמת כאן אך עדיין הגשם שירד לא מזמן משמש כנורת אזהרה לגבי בדיקת האיטום של הבית שלנו. אחת התופעות הידועות של הגשם היא שכל בעיית איטום מתגלה כמעט מייד. הגשם חודש מבעד לפרצות שונות ונכנס לנו לתוך הבית. כל כניסת מים שכזו היא בעייה המחייבת טיפול. ביקורת בדק בית ללא ספר תאפשר את איתור כל הפרצות שדרכן מים יחדרו. חשוב לזכור כי כניסת מים היא בעיה שאין להקל בה ראש ועלולה לגרום לנזקים רבים. בעת בדיקת בדק בית ניתן לאתר את  מרבית הליקויים הנראים לעין והנסתרים ממנה. מבין בעיות האיטום הרבות חדירת מים מהגג נחשבת לנפוצה ביותר. בהמשך נכיר את הדרכים לאיתור נזילות מהגג ודרכי הפתרון שלהם, חלק מהבעיות ניתנות לתיקון באופן עצמאי וחלק מחייבות בעל מקצוע. 

 

איתור נזילות מהגג והדרכים לתיקון שלהן

כאמור אחת מהבעיות הנפוצות בחורף היא בעיית חדירת מים מהגג, בין אם יש לכם בית פרטי עם גג רעפים או שטוח ובין אם אתם גרים בבניין מגורים, חדירת מים מהגג היא בעיה החייבת פתרון מהיר ומקצועי. כפי שאמרנו בדק בית מאפשר לכם לאתר את אותם ליקויים ולטפל בהם מבעוד מועד אולם לא אחת אנחנו מגלים את הליקוי מאוחר מידי כאשר המים כבר חודרים פנימה. ננסה לחלק את סוגי הנזילות ולתת כלים על מנת לטפל בהם וזאת על ידי זיהוי סוג הגג שיש לנו, הכנות לפני הגשם (במידה וזכרתם לבצע אותם) ומה עושים כאשר כבר גיליתם נזילה:

סוג הגג – באופן כללי יש 2 סוגים עיקריים של גגות, גג רעפים וגג שטוח. גג רעפים מאפשר יצירת חוצץ בין החוץ לתקרת הבית, במקומות מסוימים בונים גגות רעפים מחודדים על מנת למנוע הצטברות שלג. מכיוון שבישראל אין הרבה שלגים גגות הרעפים נבנים בזווית מתונה יותר. סוג הגג השני שהוא גג שטוח הוא למעשה החלק החיצוני של תקרת הבית, לעיתים יהיו גגות שטוחים בבתים פרטיים אך בדרך כלל הם יהיו בבניינים. לרוב הדירה העליונה ביותר היא הבעייתית מבחינת איטום ונזילות.

סוגי הנזילות

הכנות לגג שטוח – על מנת להכין גגות שטוחים לחורף יש צורך לבצע איטום. איטום הגגות נעשה ב 2 דרכים אופייניות על ידי יריעות ביטומניות או זפת, בכל אחד מהדרכים המטרה היא כפולה, למנוע חדירת מים ולהוריד את הטמפרטורה בקיץ (על ידי צביעת הגג בלבן במקרה של זפת).  

הכנות לגג רעפים – הרעפים מונחים על תשתית של קורות עץ, מומלץ טרם החורף לעלות לגג ולבדוק האם יש רעפים שבורים, האם המרזבים פנויים ולא חסומים עם עלים וכדומה. ביקורת בדק בית ללא ספק כוללת את גג הרעפים אולם נזקים עלולים להיגרם גם עקב בלאי ולכן ההמלצה הגורפת היא לבצע את הבדיקות לגג באופן שוטף ולפני בא החורף.

סוג נזילה – יש כמה סוגי נזילות חלקן ניתנות לפתרון באופן עצמאי וחלקן מחייבות בעל מקצוע. ביצוע ביקורת בדק בית בזמן תאתר את כל ליקויי האיטום ויחסכו לכם הרבה בעיות אבל אם לא איתרתם את הליקוי כדאי שתדעו לזהות את סוגי הנזילות הנפוצות ואלו נזילות עקב בעיית איטום, נזילות עקב בעיית אינסטלציה ונזילות עקב בעיית ניקוז. בעיות ניקוז תוכלו לפתור בעצמכם ולעיתים גם בעיות אינסטלציה אולם בעיות איטום חייבות להיות מטופלות על ידי מקצוענים.

טיפול בנזילה מהתקרה בבניין מגורים – כאשר יש נזילה בבניין מגורים מי שניזוק מליקויי איטום הינו הדייר הגבוה ביותר כלומר זה שתקרת ביתו היא הגג של הבניין. חשוב להכיר את תוואי התקרה שמשיק לגג על מנת שתוכלו לזהות את מקור הנזילה. 

טיפול בנזילה מהתקרה בבית פרטי – כאשר אתם מזהים נזילת מיםן מהתקרה בבית הפרטי שלכם מומלץ שתזמינו אנשי איטום לצורך איתור ותיקון הנזילה, אם מדובר בבית חדש מומלץ להזמין ביקורת בדק בית על מנת לבדוק אם מקור הנזילה הוא בליקוי איטום.

 

?