בלוג

מגזין הנדל

מהו אקדח סיכות לריפוד?

אקדח סיכות לריפוד נועד לרפד רהיטים שונים כמו: ספות, כיסאות וכדומה. ואליהם לצרף בד כדי לרפדם.

אקדח סיכות לריפוד משמש אותנו לשמירת רהיטים מבלי שהם ישרטו, יהרסו ויחבלו. עטיפת הרהיטים בעצם שומרת ומגנה על הרהיטים. בכדי לרפד את הרהיטים קיימים שלושה אקדחי ריפוד שונים לעטיפת רהיטים:

אקדח סיכות מכני – המונע באופן ידני לעטיפת רהיטים בצורה הפשוטה ביותר וללא שימוש מקצועי.  התהליך מתבצע בכך שהפטיש (הקפיץ המחובר אליו) נלחץ כלפי מעלה תוך כדי לחיצת ידית ההפעלה מצב הלחיצה יוצר לחץ על הפטיש שבקצה שלו יש להב שמשתחרר כלפי מטה בעוצמה ובכוח דוחף את הסיכה.

אקדח סיכות חשמלי – מתיחת קפיץ חזק לאחור על ידי מנוע מסתובב המותח אותו, שכשהדק ואקדח הלחץ נלחצים חזק לחומר המהודק הקפיץ משתחרר ומזיז קדימה פטיש עם כוח קינטי מספק בשביל לדחוף את הסיכה או המסמר. 

אקדח סיכות פנאומטי – עובד על ידי אוויר דחוס במדחס, שמחברים לאקדח הסיכות. האוויר הדחוס מהמדחס מזיז את הפטיש לסיכות בקנה האקדח.ישנו מנגנון בטיחות הפועל לפני שהאוויר הדחוס משתחרר והוא מונע יריות סתמיות. כניסת האוויר הדחוס לחלל האקדח חסומה על ידי השסתום. אקדח הסיכות ירה רק אם לוחצים על הבוכנה אל החומר שרציתם לשדך. שחרור השסתום נוצר על ידי משיחת ההדק ומאפשרת לאוויר דחוס לזרום לאקדח. הבוכנה נמצאת בתא והפטיש מחובר ללהב. תצמידו את הבוכנה אל המשטח לפני שהאוויר הדחוס יכול להגיע לפטיש וכשעשיתם זאת הבוכנה מונעת על ידי האוויר הדחוס ופועל על הפטיש. מספיק כוח נוצר על ידי האוויר הדחוס כדי שהפטיש יונע, לאחר מכן תירו את המסמר דרך הקנה החוצה אל המשטח אותו אתם מהדקים. הלהב מחוברת לפטיש ומפריד בין המסמר שנורה לסיכות האחרות על פס הסיכות או המסמרים שהפטיש בכוח למטה נלחת. הלהב עוזר שמסמר אחד ישוגר עם כל יריה.

מה היתרונות של אקדחי סיכות לריפוד?

רפדים צריכים כלי עבודה מהירים, קלי משקל ובעלי שחיקה נמוכה. הסיבה היא שעבודות הריפוד מצריכות כמות מסיבית של סיכות או מסמרים ובתדירות גבוהה ומאומצת, אקדח סיכות לריפוד צריך להתאים לאופי העבודה של הרפד. אלו אקדחי הסיכות הנפוצים:

אקדח סיכות מכני – לרוב אינו בשימוש של רפדים מכיוון שהמאמץ הפיזי מקשה על עבודת ריפוד ממושכת וגדולה. אך ללא ספק ייתן מענה מקומי לפעולות ספורות ובודדות.

אקדח סיכות חשמלי – ללא ספק המומלץ ביותר לעבודות ריפוד אפשר לבצע עבודות הדורשות עוצמה מוגברת על ידי סיכות גדולות יותר. מוצים גדולים ורחבים כמו ספה גדולה שהיא תחזיק מעמד רק עם סיכות גדולות. הוא קל להשגה ונוח לשימוש בבית לקוח, עוצמתי ומהיר מתאים לעבודות מסיביות, וזמין יותר לידינו. 

אקדח סיכות פנאומטי – מומלץ לעבודות בנגריה, אינטנסיביות עימו ניתן לעטוף רהיטים ולרפדם בצורה מאסיבית, לרוב לא משתמשים בבית הלקוח באקדח זה כי הוא מסורבל יותר לשימוש

איזה אקדח סיכות לריפוד מומלץ?

כל אקדח מומלץ לפי גודל הרהיט, סוג הבד לריפוד, העובי שלו, ובהתאם לתנאי השטח אצל הלקוח במידה ואתם נותנים שירות. על מנת לבחור את האקדח הטוב ביותר עבורכם כדאי שתגדירו את אופי העבודה והיקפה, אם אתם חובבנים או מבצעים עבודות מזדמנות וארעיות או לחילופין נותנים שירותי ריפוד בבית הלקוח מומלץ לכם לבחור באקדח סיכות לריפוד חשמלי. לעומת זאת אם אתם נגרים או רפדים שזה עיקר עיסוקם כדאי שתשקלו לרכוש אקדח סיכות פנאומטי.

 

?