בלוג

מגזין הנדל

מהו אקדח סיכות ולמה הוא משמש?

אקדח סיכות עוזר לנו להדק דברים מסוימים. כל אקדח מותאם לפי הצרכים שלו. אקדח מותאם לפי הידוק אביזרים קטנים וגדולים. בעזרת האקדח ניתן לתקן דברים שנפרמו, נשברו, נקרעו וכדומה. אקדח סיכות מכני נמצא בקרב אנשים ביום יום, לעומת זאת ,אקדח סיכות חשמלי ואקדח סיכות פנאומטי פועלים בצורות הרבה יותר מסיביות ולכן נמצאות בקרב נגרים או חובבי מקצוע זה. האקדח מאפשר לנגרים לקצר את זמן עבודתם, ולאפשר לעבודה להיות יותר מקצועית.    

סוגי אקדחי סיכות

ישנם כמה סוגים של  אקדח סיכות, כל אחד מהם מותאם לפי הצרכים ובכדי לדעת אילו מהאקדחים הכי טוב עבורינו, יש להתייעץ עם בעל מקצוע. אלו סוגי האקדחים הנפוצים בקרב בעלי המקצוע ומשתמשים ביתיים:

1 – אקדח סיכות מכני – אקדח ידני, משמש לשימוש יום יומי, לחפצים קטנים כמו הידוק ניירות, בדים וכדומה. אינו שימוש מקצועי, ישנן מספר סיכות מוגבל שאותן ניתן למלא בכל פעם, וניתן להפעיל אותו רק עם כוח. הפעולה מתבצעת בכל שלוחצים על ידית האקדח, והלחיצה יוצרת לחץ על הפטיש שבקצה שלו יש להב המשתחרר בעוצמה ודוחף את הסיכה. ניקח לדוגה קישוט כיתה לבית הספר, הידוק דפים ללוח שעם אלה דוגמאות להידוק יום יומי קל ושאינו מקצועי. 

2 – אקדח סיכות חשמלי – ככל שהעוצמה של הלחיצה גבוהה יותר, אורך המסמרים או הסיכות יכול להיות גדול יותר. תהליך הידוק בעזרת אקדח חשמלי מתבצע כך: מנוע מסתובב המותח קפיץ לאחור במכה אחת, ופטיש שמונע קדימה עם כוח קינטי מספיק, לדחיפת הסיכה. ניתן לבצע עבודות גדולות בעזרת אקדח זה. 

3 – אקדח סיכות פנאומטי – אקדח זה מונע בעזרת אוויר דחוס, תצטרכו להצטייד במדחס שאותו ניתן לחבר לאקדח. הפטיש מונע על ידי האוויר הדחוס שנמצא במדחס, והפטיש מונע אל הסיכות. ישנו מנגנון בטיחות המקדים את היריה הלא מכוונת. מנגנון שסתום ההדק המוכן להפעלה. האוויר הדחוס לחלל האקדח נחסם על ידי השסתום. רצוי לציין שהאקדח אינו יורה סיכה אלא אם כן לחצתם על הבוכנה לתוך החומר שברצונכם להדק. בשסתום משתחרר בכל שלוחצים על משיכת ההדק והאוויר הדחוס זורם לחלל האקדח. הבוכנה, נמצאת בתא והלהב מחוברת לפטיש. טרם שהאוויר הדחוס מגיע לפטיש, הצמידו את הבוכנה אל השטח  בשנייה שאתם עושים זאת, הבוכנה מורמת על ידי האוויר הדחוס, ופועל על הפטיש. ישנו מספיק כוח בכדי שהפטיש ינוע על ידי האוויר הדחוס, יריית המספר דרך הקנה ישירות אל משטח בו אתם רוצים לעבוד, והדקו. ישנו להב המחובר לפטיש, המפריד בין המסמר הנורה לסיכות האחרות על הפס שלהן כשנדחף הפטיש כלפי מטה. יש משהו אחד שמוודא שכל יריה ישוגר מסמר והינו הלהב. 

איזה אקדח סיכות הכי מומלץ?

כפי שאמרנו כל אקדח סיכות מותאם לפי הצרכים. יש להתייעץ עם גורם מקצועי לפני בחירת האקדח, או להסתמך על הידע הכללי שלכם. במידה ואתם רוצים לעסוק בעבודות קלות, שלא דורשות פעולות אינטנסיביות , רכשו אקדח סיכות מכני. הוא לא דרש הרבה כוח ומאמץ ולכן ניתן לרכוש אותו בחנויות זמינות. אך במידה ואתם רוצים לעסוק בפעולות אינטנסיביות, פעולות גדולות הצורכות הרבה כוח ועבודה, השתמשו באקדח סיכות חשמלי ואקדח סיכות פניאומטי.

?