בלוג

מגזין הנדל

ככה חוסכים חשמל עם סולר לחימום ביתי

אם אתם מחפשים פתרון חימום איכותי לימי החורף ללא ספק סולר לחימום הוא המענה המושלם. למעשה שימוש עם סולר לחימום ביתי מהווה יתרון משמעותי בתחומים רבים וביניהם בטיחות, הפצת חום נעים (בהשווא הלמזגן), היגיינה מוגברת ושמירה על טמפרטורה אחידה בחללים גדולים. רבים מבעלי הבתים הבינו שיש הבדלים משמעותיים בין שיטות החימום הנפוצות המבוססות על חשמל לבין חימום בעזרת סולר לחימום. יש מגוון פתרונות חימום מבוססי סולר החל מהסטנדרטיים ביותר כגון קמינים ביתיים ועד לחימום בנייני מגורים על ידי הסקה מרכזית וחימום תת רצפתי.

על יתרונות סולר לחימום מול פתרונות אחרים

את החורפים של ישראל כולנו מכירים וממש לא נבהלים מהם, קצת גשם, קצת רוח ולעיתים סופת ברקים ורעמים, אך לא אחת קור שפוקד את ארצנו מצד אחד גורם לנו להתכנס ולהצטופף מול מקור חימום כזה או אחר ולצערינו לעיתים אף גובה את חייהם של קשישים, נזקקים ומיעוטי יכולת. את החימום בחורף מבצעים בכמה אפשרויות כאשר 2 הנפוצות ביותר הן על ידי שימוש במכשיר חשמלי כזה או אחר או על ידי קמין הפועל על סולר לחימום. יש הבדלים די משמעותיים בין שיטות החימום השונות, לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות אך ללא ספק החיסרון הבולט והגדול מכולם הוא שבעת הפסקת חשמל, (ואנו מכירים את ההפסקות האלו שתמיד מגיעות בחורף) לא ניתן להפעיל שום מכשיר חשמלי לעומת שימוש בהתקני חימום המבוססים על סולר לחימום או נפט לחימום ביתי הפועלים ללא תלות ברשת החשמל. אלו היתרונות הבולטים שיש לשימוש עם סולר לחימום בהשוואה לחימום באמצעים חשמליים:

לחות – החיסרון הבולט בחימום הבית עם מזגן הוא נושא האוויר המתייבש. עיקרון הפעולה של המזגן הוא לייבש את האוויר אולם היובש מביא איתו תופעות לוואי שונות כגון כאבי ראש, כאבי גרון ותחושה כללית לא נעימה. למעשה חימום לאורך זמן עם מזגן לא מומלץ.

פיזור – ללא ספק פיזור החום על ידי קמין הפועל על סולר לחימום הוא טוב יותר, להבדיל מחימום עם מזגן שהפיזור שלו נקודתי או מוגבל לחללים קרובים. לרוב ממקמים את הקמין במרכז הבית על מנת שהפיזור יהיה אחיד ככל האפשר.

היגיינה – מכירים את התעטשויות והשיעולים בחורף? אז דעו לכם שיש סיכוי גבוה שהמזגן הוא האחראי על הפצת החיידקים. שימוש בקמין ללא ספק היגייני יותר מכיוון שאין מחזור של אוויר ובטח שאין פילטרים שאוגרים אבק וחיידקים. לכן תמיד ההעדפה היא לחמם את הבית עם קמין.

רצף אספקה – חיסרון בולט נוסף שיש לכל מכשירי החשמל הוא שבעת הפסקת חשמל המכשירים לא פועלים, כאן בא לידי ביטוי היתרון האדיר של חימום על ידי סולר לחימום שממשיך לעבוד גם כאשר יש הפסקת חשמל.

ממי מזמינים סולר לחימום?

יש לא מעט חברות המספקות סולר לחימום, לכל אחת ואחת מהם יש יתרונות וחסרונות אולם כאשר אתם עומדים לבחור חברה שתספק לכם סולר לחימום כדאי שתוודאו שאכן היא תהיה זמינה עבורכם בעת הצורך, שהמחיר שלה הוא מחיר שוק ושאיכות הסולר שלה תהיה גבוהה על מנת שלא תגרמו נזק לקמין שלכם (סולר באיכות ירודה יגרום לסתימה בקמין). חשוב לקבל המלצות על חברה אמינה לאספקת סולר וכך תמנעו מעצמכם מחסור בעת הצורך.

?