בלוג

מגזין הנדל

גנרטורים – פתרון מושלם לאספקת חשמל רציפה

בשנים האחרונות השימוש בגנרטורים הפך להיות נפוץ יותר ויותר, הידיעה שניתן להמשיך ולקבל אספקת חשמל רציפה גם כאשר הרשת הכללית נופלת ולא משנה מה הסיבה הביאה רבים לרכוש לעצמם גנרטור ביתי. בעבר הלא רחוק השימוש העיקרי הנפוץ בגנרטורים היה לרוב בתעשייה ובבתי חולים ששם חייבים להמשיך ולספק חשמל למערכות החייאה או חדרי ניתוח. כיום אנו יכולים לראות גנרטורים מותקנים בבניני מגורים, בחממות אצל חקלאים ואפילו בבתים פרטיים. הפעלת הגנרטורים נעשית על ידי בנזין, סולר או סולר לגנרטורים מיוחד, לעיתים זהו סולר שונה. סולר לגנרטורים אינו מחייב להיות סולר רגיל, יש נוזל גנרטורים שהייעוד שלו אינו מתאים לרכבים, זהו חומר מיוחד המופק משומן צמחי שעבר התאמה מולקולרית ולכן כאשר מזמינים סולר לגנרטורים חשוב לציין לאיזה סוג אתם מתכוונים על מנת שלא תתדלקו דלק שגוי שעלול לגרום נזק או הרס לגנרטור שלכם

 

ההבדלים בין גנרטור חשמלי לבין גנרטור סולר

כאמור עיקרון הפעולה דומה בגנרטור סולר או בנזין והתוצאה הסופית היא אותה תוצאה – יצירת חשמל. ההבדל המשמעותי בין 2 סוגי הגנרטורים בנזין וסולר הוא קודם כל בדלק איתו מתדלקים ומיכאן שיש גם פער במחיר. הגנרטור הנפוץ יותר הוא גנרטור המתודלק על ידי סולר וזאת מכמה סיבות, הראשונה הסולר אינו נפיץ ואינו מתלקח כמו בנזין, בנוסף יש את עניין העלות לליטר, סולר לגנרטורים עולה פחות ואם אנחנו צריכים לתדלק גנרטור ב 10000 ליטרים הרי שפער של 1 שקל הוא פער של 10000 שקלים. כמו כן יש נוזלך גנרטורים ייעודי, זהו תחליף סולר המיוצר בצורה טבעית, אחרים קוראים לזה סולר ירוק. היתרון הוא שהמחיר זול בהרבה מסולר רגיל וזה יכול להוזיל עלויות בצורה משמעותית. החיסרון הוא שסולר ירוק אינו מתאים לשום דבר אחר, בטח שלא לטובת הנעת רכבים. בגנרטורים מסוימים אף נדרשת התאמה של המנוע על מנת שהוא יוכל לעבוד עם נוזל גנרטורים.

 

ממי מזמינים סולר לגנרטורים?

ספקי סולר ודלקים יש לא מעט, הבעיה היא שמאוד קשה לדעת עד כמה גבוהה רמת האיכות של הדלקים המסופקים לכם. לכן מאוד חשוב לוודא כי החברה ממנה אתם מזמינים בעלת ניסיון ומוניטין באספקת דלקים על מנת להבטיח כי התדלוק עם סולר לגנרטורים יהיה עם סולר איכותי ולא יגרום לכם לבעיה או תקלה. כאשר אתם מזמינים סולר לגנרטורים חשוב שתוודאו שהחברה המספקת בעלת אישורים ורשיונות והסולר אותה היא מספקת ברמת איכות גבוהה על מנת שלא תגרמו נזק לגנרטור שלכם. חשוב להתמיד ולהזמין מספק קבוע כך מובטחת לכם רציפות ואיכות של סולר לגנרטורים. הזמנה מספקים לא איכותיים או שמוכרים סולר באיכות ירודה עלולה להיות בעייתית מאוד עד כדי סיכון חיים. תארו לכם גנרטור מרכזי בבית חולים שנכנס לעבודה עקב הפסקת חשמל ובאמצע הניתוח הוא נתקע עקב סתימה בצנרת או שהמנוע אינו מתפקד בגלל שהסולר שתדלקתם לקוי. לכן בכל מקרה אתם חייבים להקפיד על איכות ללא פשרות גם כי זה ישמור על הציוד שלכם וגם כי כך תימנעו ממצב שבו אתם ללא אספקה רציפה של חשמל.

?