בלוג

מגזין הנדל

איך לחסוך בהוצאות על ידי ניהול ופיקוח בנייה?

בונים? משפצים? כיצד תוכלו לחסוך כסף דוקא על ידי הוצאתו?

לעיתים כשאחנו מעוניינים בבביצוע פרויקטים מורכבים בחיינו אנחנו ממהרים לרוץ ולבחור את המחיר המתאים ולא תמיד את התהליך הנכון והמתאים עבורנו.

כשאנחנו מחליטים לשפץ או לבנות בית הדבר נכון פי כמה. אין לנו ניסיון רב בבניה או בשיפוץ, יש בעלי מקצוע רבים בעלי טווחים של מחירים ולעיתים יש תחושה שהשוק מעט פרוץ. חוסר הניסיון שלנו ולעיתים חוסר ההבנה שלנו, מוסר העבודה והמקצועיות של נותני השירות ( לא של כולם, כמובן) יחד לעיתים משאירים אותנו נתונים לחסדיהם של בעלי המקצוע ומקווים לטוב. לכן אנו חייבים ניהול ופיקוח בניה.

כיצד ניתן לבצע זאת בקלות וביעילות?

על ידי שכירת שירותיהם של חברה המתמחה בביצוע ניהול ופיקוח בניה נקבל למעשה חברה שתנהל עבורנו את מלאכת הפיקוח והתיאום של הבנייה. אדם זה, בדר”כ מהנדס בהכשרתו, יוכל לתת מענה לקשיים שעולים וצצים בעת תהליך הבנייה או השיפוץ שלכם.

מתוך הניסיון שלו, הוא יוכל לקרוא את התוכניות ולראות אם הבנייה נעשית בהתאם לתוכנית. הוא יוכל לתת את הדעת לבעיות שיכולות להיווצר בתנאי השטח ובזמן הבנייה. הוא יתאם בין בעלי המקצוע השונים וינהל את עבודתם בשטח. עניין זה חשוב מאוד שכן גם אם אתם נמצאים בשטח אינכם לגמרי מבינים מה נעשה ולעיתים בעלי המקצוע מנצלים זאת לרעתכם. מנהל בנייה ידע לעצור כאשר צצות תקלות ולא יתן לדברים להיעשות באופן לא תקין או לא ראוי. מאחר והוא גם נושא על עצמו את האחריות, הוא ידאג שלא יעגלו פינות ולא יחליקו טעויות. מנהל בנייה טוב גם יתן לכם דיווח בשקיפות מלאה על התקלות ועל הקשיים וגם על ההספק. הוא נותן חוות דעת אובייקטיבית לגבי זמנים ומצב התפתחות הבנייה.

אתם בעצם יכולים לחסוך כסף באמצעות שכירת שירותיו של מנהל בנייה ותחסכו לעצמכם גם הרבה כאבי ראש, ויכוחים, כעסים ותיסכולים. איש מקצוע יוכל לנהל את הבנייה עבורכם ואתם רק תידרשו לבצע את הבחירות ללא כל הסיבוכים מסביב.לעיתים הוא יוכל גם להעיד על טיבה של העבודה שאתם מקבלים או להציע בעלי מקצוע שהוא מכיר שיתנו לכם עבודה טובה במחיר הוגן. זהו יתרון גדול עבורכם כאשר המנהל מכיר את בעלי המקצוע ויודע להעיד על טיב עבודתם. הדבר יקל על התיאום והפיקוח של העבודה ויזרז את העבודה. בהצלחה !!!

 

מי מי החברה שבה תבחרו לבצע עבורכם ניהול ופיקוח בניה?

יש לא מעט חברות המתמחות בביצוע ניהול פיקוח בניה ומאוד קשה לדעת במי לבחור ועל מי לסמוך. יחד עם זאת ההמלצה הגורפת היא לא להקל ראש מכיוון שאתם עתידים לתת את כל יהבכם באותו מנהל פיקוח והדרך שאתם עתידים לעבור היא לא קצרה. לכן לברר ולקבל המלצות על החברה שאתם עתידים לעבוד איתה זה הכרח ולא מותרות.מומלץ שתראו פרויקטים קודמים, תבררו במספר מקומות על מנת שהיו בטוחים כי החברה איתה תעבדו אכן תספק את מה שהיא מבטיחה, תעמוד בהתחייבות שלה ותיתן לכם את השירות שמובטח לכם. המקומות בהם תוכלו לקבל מידע מתחלקים ל 2 באופן עקרוני, ראשית המידע המיידי יגיע מהרשת החברתית, מהאינטרנט, קיראו מידע וביקורות, לאחר מיכן לאחר שסיננתם ובחרתם 2 – 3 חברות רלוונטיות תתחילו עם הטלפונים והבירורים המעשיים בפועל. תתקשרו, תגשו פיזית לאתרי בניה קודמים וקבלו חוות דעת.

?