בלוג

מגזין הנדל

שרטו לכם את הרכב? לא ממהרים לפחח!

כמה פעמים הגעתם לרכב שלכם וראיתם שהשאירו לכם מתנה, שריטה נחמדה על הדלת או על מכסה המנוע? צבע לרכב יכול להישרט בזדון או בשוגג, התוצאה הסופית היא שיש שריטה על הצבע וזה לא נעים למראה. לא מעט ימהרו לפחח לבצע תיקון שברוב המקרים גם יראה גרוע יותר מהשריטה המקורית. במידה וזו שריטה שטחית כלומר לא עמוקה מידי ההמלצה היא לא למהר לפחח ויחד עם זאת לא חייבים להישאר עם השריטה. אז מה עושים? הנה כמה פתרונות.

ראשית דבר זהו את השריטה

ההבנה של חומרת השריטה תאפשר לכם להבין מה עליכם לעשות על מנת לטפל בה, אם היא עמוקה וכוללת פגיע בפח הרכב אולי כן תשקלו להגיע לפחח אך אם זו שריטה שטחית ההמלצה הגורפת היא לא להתחיל עם התיקונים סיבות רבות:

חומרה

כאמור חומרת המצב תקבע אם ללכת לפחח או לא, אם הפגיעה גרמה לצבע להתקלף ולחשוף את הפח של הרכב הרי שהוא חשוף כעת לקורוזיה וחלודה  שעלולה להתפתח ולהתרחב, במקרה כזה כן יש לתקן את הפגיעה.

גוון

אמנם לכל גוון ברכב יש מספר קבוע, ה RAL. הפחח שיכין תערובת צבע לרכב עבור תיקון הרכב יעשה זאת על פי מספר הגוון אולם יש משתנים נוספים המשפיעים על צבע לרכב כמו מזג אוויר, דהיה טבעית ושדיפות מהשמש. לעיתים הצבע המקורי דהוי כל כך שצביעת תיקון תיראה כמו כתם.

שווי הרכב

ערך הרכב יקבע את תכיפות התיקון, אם זהו רכב יוקרתי מן הסתם לא תרצו להשאיר אותו פגוע ושרוט אולם אם מדובר על רכב שיש לו צבע לרכב שרוף, דהוי וחסר ברק עדיף להתעלם מהפגיעה

מכירה

עומדים למכור את הרכב? זו ללא ספק הזדמנות לעשות צבע לרכב, כאן יש יתרון גדול לרכב שנראה משופץ, צבוע ומבריק, הדבר יעלה את הערך שלו ויקל על המכירה.

ואם בכל זאת אתם צריכים לבצע תיקון לרכב

אם לאחר התלבטויות הגעתם למסקנה כי אתם רוצים בכל זאת לעשות תיקון של צבע לרכב הרי שיש מקום לשקול לבצע זאת בעצמכם כל עוד זו לא שריטה עמוקה עם פגיעת פח תוכלו לעשות תיקון עם ספריי צבע בעצמכם, הנה התהליך:

ניקיון – נקו את המקום המיועד לצביעה, בצעו זאת על ידי שימוש באלכוהול ומסירי שומנים. ככל שתקפידו על מקום נקי איכות הביצוע תהיה טובה יותר.

שיוף – שייפו ולטשו את המקום המיועד לצביעה, לאחר ליטוש שפכטל נצמד טוב יותר

שפכטל – מירחו שפכטל למילוי השריטה, עשו זאת בכמה שכבות על מנת להגיע למילוי מלא ולגימור איכותי.

ליטוש – לטשו את האזור שתיקנתם עם שפכטל, תחילה לטשו עם גרעון גס והמשיכו עם גרעון עדין.

צביעה – צבע לרכב ניתן ליישום על ידי ספריי צבע, תוכלו להזמין צבע בהתאם לגוון הרכב שלכם. את הצבע יש לרסס ממרחק, תוך הקפדה על מקום נקי מאבק, מומלץ לכסות את האזורים שאתם לא צובעים. יש לצבוע ב 2 – 3 שכבות כאשר ממתינים כ 6 שעות בין שכבה לשכבה.

לכה – לאחר ייבוש מלא של הצבע יש לרסס לכה, הלכה תשמור על ברק הצבע ותמנע ממנו שריטות.

בהצלחה.

?