בלוג

מגזין הנדל

קריטריונים חשובים בבחירת שואב רובוטי

שואב אבק רובוטי

נמאס לכם לשאוב את הבית? בימים של היום אתם כבר לא צריכים להיות משועבדים לתהליך שאיבת הלכלוך ממשטחי הבית השונים. עקב הקדמה הטכנולוגית, כיום ישנן המצאות המסייעות לנו ומקלות עלינו בעבודות הבית. אחד החידושים של השנים האחרונות הוא המצאת שואב אבק רובוטי שיבצע בעצמו את עבודת שאיבת הלכלוך והאבק במקומנו. שואב רובוטי נמצא בבתים ובמשרדים רבים ומסייע ומקל על פעולת הניקיון. ישנם לא מעט סוגים של שואבים רובוטיים ולפי שיתופים של אנשים שונים, לא כולם עושים את העבודה כפי שהיא צריכה להתבצע. כאשר רובוט מקבל המלצה ממוצעת הוא כנראה לא מצליח לנקות את החלל באופן יעיל ובצורה עצמאית. הרעיון העומד מאחורי תכנון שואבי אבק רובוטים הוא שהשואב יהיה עצמאי ויחליף את האנשים בפעולת השאיבה. שואב שאינו מצליח לעשות זאת, אינו מגשים את מטרתו. אם כך, איך בוחרים שואב אבק רובוטי, האם ישנם שואבים טובים ומהם הקריטריונים שמבטיחים איכות? על כך ארחיב בשורות הבאות.

מה מגדיר שואב איכותי

שואב אבק רובוטי, על מנת שיהיה איכותי, צריך לענות על קריטריונים ספציפיים. ישנם חברות שונות המייצרות שואבי אבק רובוטיים ולכן לפני שבוחרים את השואב, כדאי לדעת כיצד מבצעים את הבחירה הנכונה. הנה המאפיינים שעל פיהם כדאי לבחור את השואב הרובוטי:

  • עצמאות: שואב אבק רובוטי איכותי צריך להיות מסוגל להציע תהליך ניקיון מלא ואיכותי בעצמו. ישנם לא מעט שואבי אבק שנתקעים במהלך הפעולה גם בגלל שהתמלאו בלכלוך וצריך לרוקן אותם וגם בגלל שאינם מזהים חפצים בדרכם והם נתקעים. כאשר שואב רובוטי נתקע, הוא יזדקק לחילוץ על מנת להמשיך לנקות. כיום ישנם שואבים בעלי מערכות מיפוי לייזר חדשניות המאפשרות לו למפות את מסלולו כך שלא יתקע באף אובייקט וינקה באופן היעיל והמהיר ביותר. בנוסף, ישנם שואבי אבק בעלי מיכל איסוף אשפה גדול מספיק כך שאינו נתקע לאורך תהליך ניקיון שלם.
  • יכולת שאיבה: על שואב אבק רובוטי להיות בעל יכולות שאיבה חזקות כך שיצליח להתמודד עם כל סוגי הלכלוך, בייחוד בבתים בהם ישנם בעלי חיים. כיום ישנם שואבים שיודעים להבדיל בין סוגי משטחים(פרקט/שטיח/שיש) ולהתאים להם את עצמת השאיבה כך שמנקים ביסודיות את כל סוגי הלכלוך.
  • עיצוב: הצורה בה מעוצב שואב אבק רובוטי היא בעלת חשיבות רבה. השואבים הראשונים שיוצרו ובעצם רוב השואבים הרובוטים בשוק מעוצבים בצורה עגולה. עובדה זו מונעת מהם את היכולת להיצמד לפינות ולפאנלים והם מפספסים חלקים חשובים מהמשטחים השונים. ישנם שואבים רובוטים המעוצבים בצורות שונות ביניהן צורת האות האנגלית D שמאפשרת לרובוט להיצמד לכל הפינות החשוכות בבית ולנקות ביסודיות.

על איכות לא מתפשרים

אם כבר עשיתם את ההחלטה לרכוש שואב אבק רובוטי, אל תתפשרו בבחירתכם וודאו כי השואב אותו אתם רוכשים באמת מאופיין בקריטריונים הנ”ל. שואב רובוטי מוצלח לא רק יעניק לכם ניקיון יסודי ומלא, הוא גם ישרת אתכם כראוי למשך תקופות ארוכות.

?