בלוג

מגזין הנדל

מה קורה תחת גג רעפים

בדק בית הינו אחד המהלכים המחייבים ביותר כאשר מדובר על רכישת בית חדש או יד שנייה, אולם יחד עם זאת גם כאשר אנו עומדים בפני שיפוץ עלינו לבצע בדק בית. מטרתו העיקרית של בדק בית היא לאתר ליקויים אולם יחד עם זאת לא אחת אנו מגלים כי יש בעיות נוספות שאילו כן היינו עושים בדיקה היינו מגלים אותם. אחד מהדברים שלרוב נוטים להתעלם מהם הוא ביצוע בדק בית לגג רעפים. גג רעפים בניגוד לגגות בטון הינו גג משופע שבנוי על קונסטרוקציית עץ. לרוב התקרה העליונה של הבית או המבנה משמשת כבסיס לבניית גג הרעפים. לעיתים זו תהיה תקרת בטון או ראביץ (רשת מרוחה בטיח).

יתרונות וחסרונות של גג רעפים

כאמור גג הרעפים בנוי על שלד שברוב המקרים הוא עשוי מעץ, יש חשיבות לביצוע בדק בית גם לגג רעפים מכיוון ששיטת הבנייה של גג זה היא על ידי הנחת רעפים אחד על יד ובחיבור לשני. כאשר עומדים לשפץ את הגג ו לחדש אתו חשוב להזמין את בדק בית על מנת לוודא שאכן הפירוק וההרכבה מחדש יצלחו בשלום. יחד עם זאת כאשר יש גג שנבנה מראש בצורה לקויה סביר להניח כי הבעיות חייבות טיפול דחוף. יש כמה אלמנטים בסיסיים שנבדקים בבדק בית בנושא הגג:

הרעפים – הנחת הרעפים מתבצעת על ידי הנחת רעף אחד על יד השני כאשר יש חפיפה ייעודית ביניהם. החפיפה מתאפשרת על ידי מגרעות שקיימות ברעף ומשמשות כתעלת ניקוז למי הגשמים. הרעפים עשויים חרס ולא אחת הם נפגעים משינויי מזג אוויר ונסדקים או נשברים. בדק בית מקצועי יאתר את אותם רעפים בעייתיים ויצביע עליהם לצורך החלפה.

טחב ולחות – גג רעפים כאמור בנוי על תשתית של עץ ועל קורות העץ מניחים יריעות לבידוד נגד חום אלו יריעות פלסטיק כסופות או אפילו צמר בידוד. בדק בית מוודא כי לא מצטברת לחות או טחב תחת הגג, על מנת שיהיה אוורור טוב צריך להתקין בגג פתחי אוורור תקניים בגודלם והכמות שלהם היא ביחס לגודל החלל שיש לאורר.

בלאי – דבר נוסף שנבדק על ידי בדק בית בגג הוא העמידות של השלד, בלאי מצטבר בשילוב לחות או מגע של מים יגרנו לקורות של השלד להתעוות והגג עלול לשקוע.

גימור ואיכות – לא מספיק שהשלד תקין האיטום והניקוז איכותי אלא גם יש צורך בהתקנת הרעפים בצורה נכונה. התקנה לקויה או עקומה תגרום למי הגשמים לחדור פנימה ולגרום לנזקים גבוהים. בדק בית אמון על בדיקה זו גם כן.

בחירת בעלי מקצוע לבדק בית

ממש כמו שבוחרים את הבית הטוב ביותר עבורנו כך יש צורך לבחור את בעלי המקצוע שיתנו לנו שירות עבורו. יחד עם זאת בדק בית אינו מהלך שיש להקל בו ראש ולכן בחירת הבודק שיבצע את הבדיקות חייב להיות מיומן ומקצוען

?