בלוג

מגזין הנדל

מה זאת חינה, למי זה מתאים והאם צריך את זה בכלל?

טקס החינה המסורתי מסמל דברים רבים, בראש ובראשונה הוא מסמל את המעבר מחיי הכלה או החתן תחת כנפי ההורים ומעבר לחיים עצמאיים. לא מעט מחוגגי החינה או נכון יותר לומר מאלו שעתידים לחגוג את טקס החינה לא יודעים כלל למה הכוונה ועל מה מדובר. על מנת לתת לכם הזוגות העתידיים והטריים את המושגים, ההבנות והתובנות שקשורות לטקס החינה אני כותב את המאמר הבא שישפוך קצת אור על הנושא עבורכם. ראשית חשוב לציין כי לכל עדה יש טקס חינה משלה ולרוב ההבדלים באים לביטוי במנהגים מסורתיים. הטקס המוכר והנפוץ ביותר שייך לעדה המרוקאית ולכן עליו נשפוך קצת אור.

בחירת חברה להפקת טקס חינה

להבדיל מכל אירוע אחר דווקא החתונה והחינה שלפניה חייבים ניהול נכון, הניהול יאפשר לכם להתפנות לדברים שאתם באמת צריכים לעשות, אלו שינסו לנהל את החינה או החתונה בעצמת יכולים לאבד את הראש ולבזבז זמן רב ויקר. הפקת חינה היא מחייבת חברה מקצועית שיכולה לתת מענה מקיף לכל הצרכים תוך השמת לב לפרטי פרטים שלמראית עין הם פעוטים וזניחים אך חשובים וקריטיים כאחד. אחד הדברים החשובים שיש לוודא בעת בחירה של אותה חברה היא רמת ההיכרות והידע שלה עם המנהגים והטקסים השונים, לא מספיק להיות בן העדה על מנת לדעת את מה שנדרש, טקס החינה ובמיוחד המרוקאי מכיל אלמנטים רבים וחשובים כגון תלבושות, תפאורה ומאכלים, כל אלו חוברים יחד ויוצרים טקס מושלם שיש לו משמעות. מגון התלבושות שיש חייב לתת מענה גם לזוג הטרי וגם לאורחים, לא די בהלבשת הזוג מכיוון שאם רוצים ליצור את הטקס בצורה מושלמת ואוטנטית ככל האפשר צריך לדאוג גם לתפאורה ולעיצוב האולם, צריך לדאוג לכלי אוכל ולאוכל עצמו. לא מעט חושבים שמריחת משחת החינה היא כל הטקס כולו אולם גם לאקט המריחה יש משמעות רצינית שנובעת ממסורת ארוכת שנים. החשיבות בבחירת חברה להפקת חינה היא גדולה על מנת שאותה חברה תהיה מקצועית ואיכותית ותיתן לכם מענה מושלם ללא פסיחה על שום מנהג.

מריחת עיסת החינה

עיסת החינה המפורסמת מקורה בצמח ששמו העברי הוא כופר לבן, הצמח לאחר ייבוש וטחינה משמש ליצירת עיסת החינה, את העיסה עצמה חשוב שתכין אם הכלה, ואתה ישתתפו נשים נוספות. לרב כל אחת יכולה להשתתף בטקס הכנת החינה, אולם חל איסור על האישה להיות עקרה, גרושה או אלמנה על מנת שחלילה משהו מהאנרגיות השליליות הללו לא יעבור לכלה. כחלק מן המנהג העיסה נמרחת על החתן על ידי הורי הכלה ואילו לכלה על ידי הורי החתן המשמעות היא שההורים מסכימים להעביר את ילדיהם לרשות עצמם. לאחר מיכן נותנים מתנות לחתן ולכלה על מנת לסמל את הברכה והשפע שמאחלים להם להמשך דרכם יחד.

 

?