בלוג

מגזין הנדל

כל מה שרציתם לדעת על התקנת קמין נפט

סביר להניח שהבנתם כבר שהפתרון האידיאלי והחסכוני לחימום הבית בחורף הוא על ידי שימוש בקמין הפועל על נפט לחימום. קמין נפט מפזר חום בצורה יעילה יותר ואיכותית יותר, הטמפרטורה החמה נשמרת לאורך זמן והאוויר נעים לנשימה (לא כמו במזגן שמייבש את האוויר), בנוסף על כל אלו כאשר מחממים את הבית עם קמין הפועל על נפט לחימום מקטינים את הסיכוי לחיידקים ומחלות. אם אתם לפני התקנת קמין כדאי שתדעו מה הוא המיקום האידיאלי ומה נדרש על מנת לבצע את ההתקנה.

5 טיפים להתקנת קמין מוצלחת

על מנת שתוכלו להנות מפיזור חום אחיד, מינימום הוצאות והנאה מושלמת מקמין הפועל על נפט לחימום חשוב להקפיד על מספר דגשים:

  1. גודל החלל – הגודל כן קובע! ללא ספק ככל שהחלל המיועד לחימום גדול יותר כך תהיה השפעה על בחירת גודל הקמין כלומר חלל גדול קמין גדול, חלל קטן קמין קטן.
  2. מיקום הקמין – יש חשיבות רבה למיקום הקמין בחלל, ככל שהחלל המיועד לחימום גדול יותר כך עדיף שתמקמו את הקמין במרכז החלל. הפצת החום תהיה אידיאלית יותר.
  3. מיקום צובר הנפט -במקביל לבחירת מיקום הקמין יש לקחת בחשבון את מיקום הצובר מצד אחד אי אפשר למקם אותו במרחק גדול מידי ומצד שני עדיין הוא צריך להיות מחוץ לבית ובקו ישיר אל הקמין. לכן אם אתם מתכננים מיקום לקמין יש גם לקחת בחשבון את סלילת הצנרת.
  4. מיקום הארובה – הארובה משמשת לפינוי העשן, גזים וכדומה מהקמין. אם יש ברשותכם קמין הפועל על נפט לחימום תצטרכו להתקין ארובה, הארובה חייבת להיות בקו ישר מעל הקמין או מקסימום בשיפוע של 45 מעלות על מנת להימנע מאפשרות של סתימת הארובה, כמו כן הארובה מתחממת תוך כדי פעולה ואם יש לכם בית בן 2 קומות או יותר ומומלץ לתכנן את מיקום הקמין / ארובה באופן שיעבור דרך החדרים. 
  5. צנרת הזנה – צנרת ההזנה של נפט לחימום עשויה מנחושת, הצנרת מגיעה מהצובר שנמצא מחוץ לבית ועד אל הקמין שמותן בתוך הבית. חשוב לתכנן את סלילת הצנרת באופן שמצד אחד היא תגיע באופן ישיר אל הקמין ומצד שני שתוכלו לטפל בצנרת במידה ותהיה לכם בעיה כלשהי.

 

הקמין יכול לשרת אתכם בצורה נפלאה כל עוד תדאגו לבצע את ההתקנה בצורה נכונה מכל הבחינות, גם מבחינת בחירת המיקום וגם מבחינת אופן ההתקנה. ההמלצה הגורפת היא להתייעץ עם בעל מקצוע בכל הנוגע להתקנת קמין הפועל על נפט לחימום.

בחירת חברה לאספקת נפט לחימום

כפי שהבנו נפט לחימום מאפשר לנו להנות מימים חמים בחורף ללא תלות באספקת החשמל, גם הבנו שצריך להתקין את הקמין במקום נכון מבחינת פיזור החום שלו תוך לקיחה בחשבון את מיקום הארובה. אולם יש פרט חשוב לא פחות והוא בחירת החברה שתספק לכפם נפט לחימום. יש לא מעט ספקי נפט וצריך להבין מי מהספקים עדיף לכם. ההבדלים בין הספקים השונים יכולים לבוא לידי ביטוי באופנים הבאים:

מחיר – הפערים בין המחירים ברוב המקרים אינם משמעותיים ויכולים לנוע בהפרשים של אגורות, אולם אם יש פער רציני צריך להבין ממה הוא נובע על מנת שלא תשלמו יקר מידי או זול מדי ולבסוף תקבלו את אותו נפט.

שירות – השירות הוא מעל לכל, אם תבחרו בחברה שיש לה יכולת לתת לכם שירות איכותי ומקצועי אל תהססו לבחור בה, יש ספקים שממש לא מפריעה להם גינת הירק שאתם טיפחתם…

זמינות – אחת הבעיות באספקת נפט לחימום או סולר לחימום הוא עניין הזמינות. לא תמיד הספק זמין ולכן צריך לוודא מבעוד מועד שאכן הוא יכול להגיע ולספק לכם נפט. 

איכות – איכות הנפט חשובה מאוד, נפט ירוד עלול לגרום נזק לקמין שלכם ולסתימות. נפט לא איכותי יכול לבוא לידי ביטוי במחיר, לכן שימו לב לכך.

?