בלוג

מגזין הנדל

האם אני באמת צריך כספת

כספת

יכול להיות שאתם אומרים לעצמכם, מעולם לא ניסו לפרוץ אל המשרד או אל הבית שלי, מדוע שאצטרך כספת ומדוע רכישתה נהייתה כל כך פופולרית. ובכן, העובדה שלא פרצו אליכם הביתה היא בשורה משמחת אך אינה מבטיחה שניסיון כזה לא יקרה בעתיד. כמו שכולנו יודעים, פריצות וגנבות קורות כבר במשך שנים וכנראה גם תמשכנה לקרות בעתיד. השאלה היא האם אתם מוכנים לקחת את הסיכון כאשר יש בבית שלכם רכוש יקר ערך מבחינה רגשית ומבחינה כלכלית. ישנם כל כך הרבה חפצים בבית שעולים לא מעט כסף ושפורצים לא יהססו לקחת אם יהיו מוצגים בפניהם. ישנם המון חפצים שונים בהם אנשים מחזיקים בביתם. בין החפצים הללו נוכל למצוא מסמכים וחוזים בעלי חשיבות רבה, סכומים גבוהים של מזומן, אגרות חוב או צ’קים, תכשיטים יקרים שקיבלנו בירושה או רכשנו, כלי נשק וגם סמים נרקוטיים לשימוש רפואי. ישנן תכולות שמוכרחות לקבל הגנה טובה כמו נשק וסמים וישנן אחרות שאינן דורשות הגנה אך מוטב שתהיינה מוגנות אם ברצונכם לשמור עליהן לטווח ארוך ולא לקחת את הסיכון הקטן ביותר שייגנבו לכם אותן.

כספות ביתיות מסוגים שונים

כספת היא שם כללי להמון סוגים שונים המיוצרים להגנת תכולות רבות ועם יכולות מיגון משתנות בין כספת לכספת. אם כבר החלטתם לרכוש כספת ביתית ולא לקחת סיכון בגנבת הרכוש שלכם, מומלץ להכיר כמה סוגים:

  • כספות קיר: כספות קיר ניתן לעגן לקיר ואף לבטן אותן לקיר. ביטון כספת משמעותו התקנת הכספת בתוך הקיר עצמו. חשוב להבין שעל מנת לבטן את הכספת לקיר, הגודל שלה יהיה מוגבל לגודלו של קיר בטון שהוא 20 ס”מ.
  • כספות כבדות: כספות כבדות בדרך כלל משרתות ארגונים ומוסדות גדולים אך לא בהכרח. כספות בעלות מסה גבוהה ישמשו את משטרת ישראל ומשרד הביטחון המחזיקים במתחמם כלי נשק ומסמכים מסווגים במיוחד. היתרון של כספת כבדה היא העובדה שפשוט בלתי אפשרי לשאת אותה. על מנת לחזק אותה עוד יותר, כספת כבדה בדרך כלל מעוגנת לרצפת הבטון. חשוב לזכור שמסת כספת אינה מצביעה על יכולות המיגון השונות שלה לכן, מוכרחים לקחת את שאר מאפייניה בחשבון.
  • כספות בתקן: כספות בתקן הן כספות הנחשבות לטובות ביותר. כספת שקיבלה תקן בעצם עברה מבחנים ובדיקות שונים שקבעו את יכולות המיגון השונות שלה. בין התקנים השונים נמצא כספות עם תקן עמידות בפני אש, תקן עמידות בפני פריצות על ידי קידוח, חומר נפץ ועוד. כספות בתקן מסוגלות להגן על הרכוש לא רק מפני פריצות אלא גם מפני נזקים בלתי צפויים כגון שרפות ואף הצפות.

רכישה נכונה

על מנת לעשות את הרכישה הטובה והנכונה ביותר אם אין לכם ידע על הסוגים והמאפיינים של כספות שונות, עליכם לפנות לחברה המתמחה בענף על מנת לקבל ייעוץ והכוונה. אל תתפשרו בבחירת הכספת שלכם והיא תגן על רכושכם במשך שנים.

?