בלוג

מגזין הנדל

בונים או משפצים בית? כמה עובדות חשובות שיחסכו לכם ריצות, כספים וכאבי ראש.

החלטתם להגשים את החלום ואתם סוף סוף עושים את הצעד שחיכיתם לו זמן רב- שיפוץ או בניית הבית!

בשנים האחרונות רבים מהאנשים הרוכשים דירה או גם כאלה שזקוקים לשינוי או תוספת לביתם נכנסים לפרויקט לא פשוט של בניית בית. יש היגידו – לא בשבילי! ויש שיכנסו להרפתקה.

שיפוץ או בניית בית הינו עניין נפוץ ומוכר. רבים מן האנשים סביבנו חפצים בשינוי זה או אחר . רבים גם מבצעים שינויים רבים במהלך השנים בהתאם לצרכים של בני הבית ולצו האופנה. בעלי בתים פרטיים או בעלי דירות בבניין. האם יש דרך לעשות את זה נכון? האם ניתן לעשות זאת לבד או כדאי לקחת עזרה מקצועית? האם להוציא כסף על מעצבים, אדריכלים והאם חשוב לקחת מפקח בנייה?

4 עצות שיעזרו לכם בבחירת מפקח בניה

עצה 1 – תיאום ציפיות.

בני הבית צריכים לקבל את ההחלטות במשותף. אם זה מבחינת הקצאת משאבים, תכנון הזמנים, והתוצאות המצופות. יש הרבה בני זוג שהחלו את התהליך יחד וסיימו אותו בנפרד בעיקר בשל חוסר הסכמות שיכלו להפתר מראש בזכות מפקח בניה.

עצה 2 – הגדרת תקציב.

כדאי להיעזר בבעלי מקצוע שיחוו דעתם לגבי התקציב הנכון ועליכם להגדיר לגבי כל שלב מה התקציב המיועד שלכם ולא לחרוג ממנו. יש גם לעיתים בלתמי”ם שאין עליהם שליטה  וכן בבעיות שצצות תוך כדי שיפוץ. קחו בחשבון חריגה של 10% ויש שיגידו גם 15% .קחו בחשבון שכל שינוי בתוכנית יגרור איתו שינוי בתקציב. עליכם לגלם בתוך החישוב גם את כל הריהוט החדש שאתם רוצים או צריכים ובוכו גם תקציב נפרד למטבח, שהוא הוצאה גדולה מאוד בכל התהליך.

עצה 3- תכנון מראש.

כדאי מאוד גם בשיפוץ קטן וגם בבנייה מן היסוד לשכור את שירותי אדריכל/ית בתכנון. תכנן נכון יתן לכם מענה לצרכים שלכם כמשפחה גדלה ומתפתחת ויאפשר את ניצול השטח באופן מקסימלי בהתאם לחלומות ולדרישות שלכם.תכנון נכון יקל על תחזוקת הבית ויקלו על החיים בו. התאמת התכנון לדיירים יתנו לכם בית שתפור למידותיכם ויאפשר לכם חיים שקטים ונעימים בתוכו, בהרמוניה.

עצה 4 – ליווי של מפקח בנייה.

אתם נכנסים להוצאות כל כך גדולות ומשמעותיות. אתם משקיעים זמן, אנרגיה וכסף וגם את כל התקוות והלומות שלכם. ההוצאה של מפקח בנייה נראית לכם אולי גבוהה אך בעצם מכל מה שתעשו זו העצה החשובה ביותר שלנו עבורכם.

מפקח בנייה יחסוך לכם זמן וכסף. הוא יהיה שם על מנת לבדוק ולתת מענה לבעיות עוד בטרם יתפתחו. הוא יוודא שהתיאום בין בעלי המקצוע יהיה מושלם ויתפקד כמנצח על המקהלה. הוא יתן את דעתו המקצועית במקרים שיכולות להתפתח בעיות  וידע כיצד לפתור אותן לכשיווצרו.

גם אנשים שיכולים להגיע ולהיות נוכחים בזמן הבנייה לא תמיד מבינים ובעלי המקצוע לא תמיד מתואמים או מקצועיים מספיק. שכירת מפקח בנייה יבטיח לכם ראייה מקצועית של הפרטים ו”פקיחת עין” ידענית על הנעשה בכסף שלכם.

 

לסיכום מפקח בניה

אל תקלו ראש בעניין, מפקח בניה ללא ספק יהיה זה שמונע מכם לבצע טעויות הן בבנייה וןהן בחישובים, היתרון הגדול הוא שתסיימו את בניית הבית שלכם בזמן ובתקציב שהקצאתם לפרויקט וההפתעות שיצוצו בדרך יהיו מעטות ככל האפשר.

?