בלוג

מגזין הנדל

אין גשם לא אומר שאין רטיבות

החורף שלנו מאוד מתעתע, הוא מביא איתו גשמי ברכה, שיטפונות והצפות, ממש דבש עוקצני. בדק בית שמבצעים בבתים חדשים או כאלו שיש להם בעיות רטיבות מלמדים אותנו כי החורף אומנם אינו כמו חורפים בארצות ניכר אולם גם גשם אחד רציני וטוב יכול לגרום לנו לנזקים לא קטנים שאת ההשלכות של נזקים אלו אנו רואים לפעמים גם חודשים אחרי ולא בהכרח בעזרת בדק בית. בין הנזקים הבולטים שנגרמים בעקבות החורף ניתן להבחין בנזק אחד משמעותי שיש לו השלכות רציניות והוא הרטיבות. רטיבות שמופיעה בקירות און במשיק של הפאנל עם הקיר מהווה בעיה לא קטנה.

הפנלים הם המראה של הרטיבות

לא אחת אנחנו מגלים כי על שפת הפנל ( הפנל הוא האריח החצוי שמרוצף ב 90 מעלות לרצפה). על שפת הפנל רואים מעין קילופי צבע שבמקרים מסוימים הם גם משחירים עם פטריות עובש. תופעה זו לרוב מלמדת אותנו על בעיית רטיבות. לעיתים הרטיבות נובעת מכך שהאריחים רוצפו על חול רטוב ולעיתים בעקבות בדק בית מגלים שיש נזילה תחת הריצוף שגורמת לחול להירטב, רטיבות זו נפלטת מעל האריחים. במידה ויש רובע בין האריחים ( רובע – חומר צימנטי לאיחוי החיבורים בין אריחים, לרוב מונע כניסת אבק, לכלוך ומים אל מתחת לריצוף). בדק בית מאתר את מקורות הנזילה על ידי בדיקות מקיפות שנערכות. בין הבדיקות מוודאים את תקינות הריצוף, תקינות הצנרת והאיטום מחוץ למבנה. יחד עם זאת כיום ישנה שיטת התקנה חדשה לפנלים שכוללת חריצה פנימית בחלק שמשיק לריצוץ, כך הפנל בקו אחד עם הקיר והמים במידה ויש נמצאים הרחק מאחורי הפנל.

מתי מבצעים בדק בית?

בדק בית מתבצע בדרך כלל ב 2 מקרים, הראשון בעת רכישה של בית חדש מקבלן והשני לאחר רכישה של בית יד שנייה. ב2 המקרים המטרה של בדק בית היא לאתר ליקויי בניה, כאשר הבית חדש הליקויים הם באחריות הקבלן בשנת הבדק ואילו כאשר רוכשים בית שאינו חדש חבת התיקונים הם על המוכר אלא אם הוחלט אחרת בעת הרכישה, בעל הדירה או הבית הקודם כלומר הקבלן או המוכר מחויבים להציג בפני הקונה את כל הבעיות, ואת העלויות לתיקונן. כידוע לא כולם ששים להראות ולגלות את הבעיות שיש ולכן בדק בית נכנס לתמונה, בדק בית מקיף את כל הבית וכולל את מערכת המית, חשמל, איטום, אריחים, צנרת וביוב. כאשר מתגלים ליקויים מפיקים דוח ליקויים שנקרא ” דוח בדק בית ” דוח מקיף זה כולל את כל הבעיות, ההערכה לעלויות תיקון, לא אחת נאלצים רוכשי דירות להתעמת עם הקבלן על ליקויים אלו או אחרים ואותו דוח משמש כמסמך רשמי בבית משפט. את הדוח מנסחים יחד בעלי מקצוע שיש להם אישור, הסמכה וידע בבדק בית.

 

?