בלוג

מגזין הנדל

פרגולות הן המבנה / רהיט הטוב ביותר שקיים

כאשר אנחנו מגיעים לבית או לחצר ורואים פרגולות, הדבר הראשון שעולה לנו בראש הוא “איזה יופי של ניצול מקום שמאפשר ישיבה בצל והנאה מגינה, למעשה פרגולות יכולות להיות מותקנות במקומות שונים ולא במקום אחד בלבד, לדוגמה ביציאה ממבנה כמו מרפסת לחצר ניתן להתקין את הפרגולה ולהשתמש בקיר כתומך, לחילופין ניתן להתקין את הפרגולות כמבנה עצמאי ולקבע לקרקע עמודי תמיכה וכמובן במקרים של חוסר מקום מתקינים פרגולות תלויות.

סגנונות בנייה שונים

יש כמה סגנונות בנייה לפרגולות שנפוצים והם פרגולה תלויה, פרגולה צמודת מבנה ופרגולה עצמאית על עמודים. גם חומרי הגלם בהם משתמשים הם לרוב יהיו מעץ, אלומיניום או ברזל כאשר הנפוץ ביותר הוא העץ ואחריו כיום הוא אלומיניום, למעשה פרגולות אלומיניום הופכות עם השנים להיות מובילות בשוק מסיבה אחת ברורה והיא העמידות הגבוהה לשנים רבות וארוכות. היתרון של האלומיניום על כל חומר גלם אחר בא לידי ביטוי בכמה אופנים, הראשון כאמור הוא התחזוקה, אלומיניום הינו חומר שעמיד בשינויי מזג אווי, אינו מושפע משינויי טמפרטורה ולכן הוא עמיד ואינו משנה את יציבותו, בנוסף האלומיניום נצבע בתנור, סגנון צביעה זה מקנה לפרגולות הגנה מושלמת ולאורך זמן, למעשה גם אם הצבע יישרט או יגורד הסיכוי שיקרה נזק לאלומיניום הוא מזערי ביותר. לעומת זאת בניית פרגולות מעץ מחייבות טיפול תקופתי קבוע על מנת לשמור על העץ לאורך זמן, קילופים בצבע עלולים להוביל לכניסת חרקים ומזיקים לעץ ולגרום לו להירקב או להיות מכורסם, כך גם לגבי היציבות, גם אם הפרגולות נבנו מהעץ האיכותי ביותר ועל ידי המתקינים המקצועיים ביותר עדיים היציבות תתערער בשל העובדה שעץ מגיב לשינויים במזג האוויר ובשינויי טמפרטורה.

בחירת פרגולות מתאימה וחברת התקנה

פרגולות כאמור ניתנות לבנייה במגוון אופנים, צורות וסגנונות כמובן שאת הבחירה הסופית של הסוג והסגנון חייבים לעשות תוך כדי תכנון קפדני, לרוב על ההחלטה לבחירת הפרגולות ישפיע המיקום בו נרצה לבנות או הגודל הפיזי, בכל מקרה של אי ודאות לגבי אופי וסגנון הבנייה חייבים לשלב מוחה כגון אדריכל, מהנדס או בעל מקצוע מיומן, ההחלטה על סוג והסגנון תהיה ברוב המקרים נגזרת של תנאי השטח, הרצון והיכולת הכספית, ואם בכסף מדובר זכרו שפרגולות עץ אמנם זולות יוותר מאלומיניום אך מחייבות שימר וטיפול בכל הזמן ואילו פרגולות אלומיניום לא דורשות כל תחזוקה או טיפול. כך שגם אם אתם בעלי חוש טכני, ויש לכם יכולת לשייף את העץ, לחטא ולצבוע מחדש ולא אחת גם על סולם כדי לטפל בגג עדיין תהיה לכם כמעט בכל שנה הוצאה כספית ואילו אלומיניום לעומת זאת אינו צריך טיפול או תחזוקה ולכן בטווח הרחוק העלויות יוצאות זולות יותר, עמידות יותר וכמובן איכותיות יותר.

?